2010-12-29 ‘NPR Fesses Up to WikiLeaks’ Coverage Blunder, Now It’s Everyone Else’s Turn’

In response to today’s correction from NPR of their Wikileaks coverage, Matthew L. Schafer at Lippmann Would Roll has compiled a list of other news outlets who should follow their example. While NPR’s correction focused on the number of cables published, 1,942 instead of roughly 250,000, Schafer points out other errors that media outlets should avoid:

Moreover, many outlets used phrases similar to “document dump” to describe WikiLeaks’ publishing, which likely leads to the misconception that WikiLeaks did cavalierly publish all 250,000 cables. According to a LexisNexis search, on 397 separate occasions, newspapers around the world used the phrase “document dump.” …

It’s worth mentioning that often the word “release” is not attributed. That is, the articles do not say to whom the release was made. A release by the website to the public? WikiLeaks’ release of the documents to the newspapers? Thus, a newspaper may say that it was referring to WikiLeaks release of all cables to its newspaper partners, but this is far from clear.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s